Договір
про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг в межах проекту Дія.Підпис

Державне підприємство «ДІЯ» (надалі – Надавач), в особі генерального директора Петрущенка Дмитра Петровича, який діє на підставі Статуту та наказу Міністерства цифрової трансформації України від 09.04.2021 № 60/К «Про покладання виконання обов’язків», з однієї сторони, та Особа, яка підписала Заяву про приєднання до цього Договору (надалі – Замовник), з іншої сторони, надалі разом – Сторони, уклали цей Договір про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг в межах проекту Дія.Підпис (надалі – Договір) шляхом приєднання Замовника до наступних умов:

  1. 1. Загальні умови

    1. 1.1. Договір, відповідно до статті 634 Цивільного кодексу України, є договором приєднання та укладається шляхом приєднання Замовника до всіх його умов. Таке приєднання здійснюється Замовником шляхом підписання Заяви про приєднання до цього Договору (Заяви про реєстрацію), що розміщена на вебсайті кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг «Дія» (https://ca.diia.gov.ua).

      Замовниками за цим Договором виступають фізичні особи.

      Надання кваліфікованих електронних довірчих послуг в межах проекту Дія.Підпис (далі – Послуги) регламентується Законом України «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон), іншими нормативно-правовими актами у сфері електронних довірчих послуг, Регламентом роботи кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг «Дія» (далі – Регламент), та цим Договором.

  2. 2. Визначення термінів

    1. 2.1. У цьому Договорі терміни та визначення вживаються у значеннях, наведених у Законі та Регламенті, інших нормативно-правових актах у сфері електронних довірчих послуг, а також з питань криптографічного та технічного захисту інформації.

  3. 3. Предмет Договору

    1. 3.1. Відповідно до умов цього Договору та на підставі Заяви про реєстрацію (Заяви про приєднання до цього Договору), Надавач зобов’язується надати Замовнику Послуги, а Замовник зобов’язується належним чином оплатити та прийняти надані Послуги.

    2. 3.2. Послуга надається Надавачем за допомогою мобільного застосунку Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі – мобільний застосунок Дія).

    3. 3.3. Договори про надання Послуг укладаються від імені Надавача.

    4. 3.4. Під Послугами розуміється:

      • кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки, яка включає:
      • надання користувачам електронних довірчих послуг засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або перевірки кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
      • технічну підтримку та обслуговування наданих засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
      • кваліфікована електронна довірча послуга формування, перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки (далі – сертифікат), яка включає:
      • створення умов для генерації пари ключів особисто підписувачем чи створювачем (уповноваженим представником створювача) електронної печатки за допомогою засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
      • формування сертифікатів, що відповідають вимогам Закону, та видачу їх Замовнику;
      • скасування, блокування та поновлення сертифікатів у випадках, передбачених Законом;
      • перевірку та підтвердження чинності сертифікатів шляхом надання третім особам інформації про їхній статус та відповідність вимогам Закону;
      • надання доступу до сформованих сертифікатів шляхом їх розміщення на вебсайті Надавача, за умови згоди Замовника на публікацію сертифіката;
      • кваліфікована електронна довірча послуга формування, перевірки та підтвердження кваліфікованої електронної позначки часу, яка включає:
      • формування кваліфікованої електронної позначки часу;
      • передачу кваліфікованої електронної позначки часу користувачеві електронної довірчої послуги;
      • інші послуги, які не суперечать вимогам законодавства.
    5. 3.5. Генерація та зберігання особистих ключів підписувачів здійснюється у засобі кваліфікованого електронного підпису, що є апаратно-програмним пристроєм.

  4. 4. Обов’язки та права Сторін

    1. 4.1. Обов’язки Надавача

      Надавач зобов’язаний забезпечити:
      • захист персональних даних Замовника відповідно до вимог законодавства;
      • функціонування програмно-технічного комплексу, що ними використовується, та захист інформації, що в ньому обробляється, відповідно до вимог законодавства;
      • створення та функціонування свого вебсайту;
      • впровадження, підтримання в актуальному стані та публікацію на своєму вебсайті реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів;
      • можливість цілодобового доступу до реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів та до інформації про статус сертифікатів через телекомунікаційні мережі загального користування;
      • цілодобовий прийом та перевірку заяв про скасування, блокування та поновлення сертифікатів;
      • скасування, блокування та поновлення сертифікатів відповідно до вимог Закону;
      • встановлення під час формування сертифіката належності відкритого ключа та відповідного йому особистого ключа Замовнику;
      • внесення ідентифікаційних даних Замовника до відповідного сертифіката;
      • інформування контролюючого органу про порушення конфіденційності та/або цілісності інформації, що впливають на надання Послуг або стосуються персональних даних Замовника, не пізніше 24 годин з моменту, коли їм стало відомо про таке порушення;
      • інформування Замовника про порушення конфіденційності та/або цілісності інформації, що впливають на надання їм Послуг або стосуються його персональних даних, не пізніше двох годин з моменту, коли їм стало відомо про такі порушення;
      • унеможливлення використання особистого ключа у разі його компрометації;
      • постійне зберігання всіх виданих сертифікатів;
      • наймання працівників, які володіють необхідними для надання Послуг знаннями, досвідом і кваліфікацією, у тому числі у сферах інформаційних технологій та захисту інформації;
      • використання під час надання Послуг виключно сертифікатів, засвідчених у центральному засвідчувальному органі;
      • зберігання документів, поданих Замовником для отримання Послуг.
    2. 4.2. Права Надавача

      Надавач має право:
      • надавати Послуги з дотриманням вимог Закону;
      • отримувати документи, необхідні для ідентифікації особи, ідентифікаційні дані якої міститимуться у сертифікаті;
      • отримувати консультації від центрального засвідчувального органу з питань, пов’язаних з наданням електронних довірчих послуг;
      • звертатися до органів з оцінки відповідності для отримання документів про відповідність;
      • звертатися із заявою про скасування, блокування або поновлення сформованих у центральному засвідчувальному органі сертифікатів Надавача;
      • самостійно обирати, які саме стандарти будуть ними застосовуватися при наданні довірчих послуг з переліку стандартів, визначеного Кабінетом Міністрів України, крім сфери спеціального зв’язку.
    3. 4.3. Обов’язки Замовника

      Замовник зобов’язаний:
      • забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа;
      • невідкладно повідомляти Надавача про підозру або факт компрометації особистого ключа;
      • надавати достовірну інформацію, необхідну для отримання Послуг;
      • своєчасно надавати Надавачу інформацію про зміну ідентифікаційних даних, які містить сертифікат;
      • не використовувати особистий ключ у разі його компрометації, а також у разі скасування або блокування сертифіката.
    4. 4.4. Права Замовника

      Замовник має право на:
      • отримання Послуг;
      • оскарження у судовому порядку дій чи бездіяльності Надавача та органів, що здійснюють державне регулювання у сфері Послуг;
      • відшкодування завданої їм шкоди та захист своїх прав і законних інтересів;
      • звернення із заявою про скасування, блокування та поновлення свого сертифіката.
  5. 5. Порядок надання Послуг

    1. 5.1. Порядок надання Послуг визначається Регламентом, у тому числі:

      • ідентифікація осіб, яким було видано паспорт громадянина України або паспорт громадянина України для виїзду за кордон, оформлений із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру, під час формування та видачі кваліфікованого сертифіката електронного підпису Дія.Підпис, здійснюється Надавачем віддалено, без особистої присутності осіб у Надавача або у його відокремленому пункті реєстрації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2020 року № 785 «Про реалізацію експериментального проекту щодо використання віддаленого кваліфікованого електронного підпису Смарт-Дія (зі змінами)»;
      • ідентифікація та автентифікація заявників та підписувачів Замовника під час подання віддалено за допомогою мобільний застосунок Дія заяви про реєстрацію;
      • ідентифікація та автентифікація заявників та підписувачів Замовника під час звернення із заявою на скасування сертифіката;
      • ідентифікація та автентифікація заявників та підписувачів Замовника під час звернення із заявою на блокування сертифіката;
      • ідентифікація та автентифікація заявників та підписувачів Замовника під час звернення із заявою на поновлення сертифіката;
      • ідентифікація та автентифікація заявників та підписувачів Замовника під час звернення із заявою про повторне формування сертифіката;
      • ідентифікація та автентифікація заявників та підписувачів Замовника під час здійснення підтвердження володіння ними особистим ключем, відповідний якому відкритий ключ надається для сертифікації;
      • ідентифікація та автентифікація заявників та підписувачів Замовника під час звернення із заявою, що мають чинний сертифікат, сформований Надавачем;
      • генерація пар ключів підписувачів Замовника;
      • подання Замовником запиту на сертифікацію відкритого ключа та оброблення запиту;
      • надання сформованого сертифіката підписувачу Замовника та визнання сертифіката його власником;
      • публікація сформованого сертифіката;
      • використання сертифіката та особистого ключа підписувачем Замовника та сертифіката ключа користувачами Послуг;
      • скасування сертифіката;
      • блокування сертифіката;
      • поновлення сертифіката.
    2. 5.2. Форми заяв, зазначених у пункті 5.1 цього Договору публікуються на вебсайті Надавача (https://ca.diia.gov.ua).

    3. 5.3. Заяви, що мають підчистки, дописи, закреслені слова, інші незастережні виправлення або написи олівцем або мають пошкодження, внаслідок чого їх текст неможливо прочитати, до розгляду не приймаються.

    4. 5.4. Строк чинності сертифікатів становить не більше двох років. Дата та час початку та закінчення строку чинності сертифіката зазначається у сертифікаті. Після перевершення дати та часу закінчення строку чинності сертифіката, сертифікат вважається нечинним, а кваліфікований електронний підпис, накладений із використанням відповідного особистого ключа – недійсним.

    5. 5.5. Обслуговування кожного сертифіката здійснюється Надавачем згідно з Регламентом протягом строку чинності сертифіката.

    6. 5.6. Надання інформації щодо чинних, скасованих і блокованих сертифікатів та кваліфікована позначка часу надаються Надавачем цілодобово.

    7. 5.7. Консультації з питань Послуг надаються в робочий час фахівцями Надавача представникам Замовника особисто або за допомогою засобів телекомунікації (телефоном, електронною поштою тощо).

  6. 6. Вартість Послуг та порядок оплати

    1. 6.1. Для фізичних осіб надання кваліфікованих електронних довірчих послуг в межах проекту Дія.Підпис, пов’язаних з використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису Дія.Підпис, Послуги надаються безоплатно.

  7. 7. Відповідальність Сторін

    1. 7.1. Сторони несуть відповідальність за порушення зобов’язань за цим Договором, умов Регламенту та вимог законодавства України.

    2. 7.2. Замовник несе відповідальність перед третіми особами згідно законодавства України за наслідки компрометації особистого ключа та бездіяльність або несвоєчасність блокування або скасування відповідного сертифіката.

    3. 7.3. Шкода, заподіяна Замовнику Надавачем, підлягає відшкодуванню відповідно до вимог статті 36 Закону України «Про електронні довірчі послуги».

    4. 7.4. Надавач не несе відповідальності за якість та надійність роботи телекомунікаційних мереж, які використовує Замовник для зв’язку з Надавачем, а також за придатність цих мереж для передачі даних; за доставку кореспонденції службою поштового зв’язку, за збої у роботі комп’ютерної техніки Замовника.

  8. 8. Терміни дії Договору та умови його припинення

    1. 8.1. Договір набуває чинності з моменту підписання Заяви про приєднання до цього Договору (Заяви про реєстрацію) Замовником та діє протягом строку чинності сертифіката, виданого Надавачем.

    2. 8.2. Умови припинення Договору:

      • у разі скасування сертифіката Замовника у випадках, передбачених законодавством;
      • за рішенням суду, що набрало чинності;
      • через невиконання Замовником або Надавачем зобов’язань, передбачених Договором;
      • за взаємною письмовою згодою Сторін.
    3. 8.3. У разі припинення Договору всі чинні сертифікати Замовника скасовуються.

  9. 9. Порядок розв’язання спорів

    1. 9.1. У випадку виникнення спорів або розбіжностей, Сторони зобов’язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультацій.

    2. 9.2. У разі недосягнення Сторонами згоди спори (розбіжності) вирішуються у судовому порядку.

  10. 10. Підстави звільнення Сторін від відповідальності

    1. 10.1. Сторони звільняються від відповідальності за порушення зобов’язань за цим Договором, якщо таке порушення є наслідком дії обставин непереборної сили або випадку і якщо Сторона доведе існування таких обставин.

    2. 10.2. Під непереборною силою у цьому Договорі розуміються будь-які надзвичайні події зовнішнього щодо Сторін характеру, які виникають без вини Сторін, поза їх волею або всупереч волі чи бажанню Сторін і які не можна за умови вжиття звичайних для цього заходів передбачити та не можна при всій турботливості та обачності відвернути (уникнути), включаючи (але не обмежуючись) стихійні явища природного характеру (землетруси, пожежі, бурі, нагромадження снігу або ожеледь, повені, урагани, руйнування в результаті блискавки тощо), лиха біологічного, техногенного та антропогенного походження (вибухи, пожежі, вихід з ладу машин й обладнання, масові епідемії, епізоотії, епіфітотії тощо), обставини суспільного життя (війна, загроза війни, революції, заколоти, повстання, воєнні дії, блокади, громадські хвилювання, прояви тероризму, вибухи, масові страйки та локаути, бойкоти тощо), а також видання заборонних або обмежуючих актів органів державної влади чи місцевого самоврядування, інші законні або незаконні заборонні чи обмежуючі заходи названих органів, які унеможливлюють виконання Сторонами цього Договору або тимчасово перешкоджають такому виконанню.

    3. 10.3. Під випадком у цьому Договорі розуміються будь-які обставини, які не вважаються непереборною силою за цим Договором і які безпосередньо не обумовлені діями Сторін та не пов'язані із ними причинним зв'язком, які виникають без вини Сторін, поза їх волею або всупереч волі чи бажанню Сторін і які не можна за умови вжиття звичайних для цього заходів передбачити та не можна при всій турботливості та обачності відвернути (уникнути).

  11. 11. Інші умови

    1. 11.1. Відповідно до перехідних положень Закону, до приведення законодавства у відповідність із Законом, закони України та інші нормативно-правові акти, у тому числі організаційно-методологічні, технічні та технологічні умови діяльності Надавача під час надання ним Послуг, порядок взаємодії заявників та підписувачів Замовника із Надавачем у процесі надання ним Послуг, вимоги до сертифіката тощо, встановлені Регламентом та іншими нормативно-правовими актами сфери електронних довірчих послуг, застосовуються в частині, що не суперечить Закону.