Договір
про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, пов’язаних із використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису "Дія.Підпис" (“Дія ID”)
Державне підприємство "ДІЯ", в межах компетенції кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг “Дія” (надалі – Надавач), в особі генерального директора Петрущенка Дмитра Петровича, який діє на підставі Статуту підприємства та наказу Міністерства цифрової трансформації України від 26.05.2021 № 112/К «Про призначення Петрущенка Д.П. на посаду генерального директора державного підприємства “ДІЯ”, з однієї сторони, та фізична особа - громадянин України або іноземець, який у встановленому законодавством порядку набув статусу електронного резидента (е-резидент), що звернулась до Надавача із Заявою про приєднання до цього Договору (надалі – Замовник), з іншої сторони, надалі разом – Сторони, уклали цей Договір про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, пов’язаних із використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”), (надалі – Договір) шляхом приєднання Замовника до наступних умов
-
1. Загальні умови
-
1.1. Договір, відповідно до статті 634 Цивільного кодексу України, є договором приєднання та укладається шляхом приєднання Замовника до всіх його умов. Таке приєднання здійснюється Замовником шляхом підписання Заяви про приєднання до цього Договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, пов’язаних із використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”) (далі - Заява про приєднання), текст якої оприлюднено на вебсайті Надавача (https://ca.diia.gov.ua/diia_signature_application).
1.2. Надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, пов’язаних із використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”) (надалі – Послуги), регламентується Законом України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” (надалі – Закон), Положенням про Єдиний державний вебпортал електронних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1137, іншими нормативно-правовими актами у сфері електронних довірчих послуг, Регламентом роботи кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг “Дія” (надалі – Регламент), Загальними положенням та умовами надання кваліфікованих електронних довірчих послуг користувачам кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг “Дія” та цим Договором.
-
-
2. Визначення термінів
-
2.1. У цьому Договорі терміни та визначення вживаються у значеннях, наведених у Законі та Регламенті, інших нормативно-правових актах у сфері електронних довірчих послуг, а також з питань криптографічного та технічного захисту інформації.
-
-
3. Предмет Договору
-
3.1. Відповідно до умов цього Договору та на підставі Заяви про приєднання, Надавач зобов’язується на безоплатній основі надати Послугу Замовнику, а Замовник зобов’язується прийняти надані Послуги.
-
3.2. Послуги надаються Надавачем засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі – мобільний додаток Порталу Дія (Дія) або інформаційної системи “Е-резидент”).
-
3.3. Під Послугами розуміється:
-
3.3.1. Кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису, яка включає:
- надання Замовникам засобів кваліфікованого електронного підпису для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів, та/або перевірки кваліфікованих електронних підписів, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису;
- технічну підтримку та обслуговування наданих засобів кваліфікованого електронного підпису;
-
3.3.2. Кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису, яка включає:
- створення умов для генерації пари ключів особисто Замовником за допомогою засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
- формування сертифікатів, що відповідають вимогам Закону, та видачу їх Замовнику;
- скасування сертифікатів у випадках, передбачених Законом;
- перевірку та підтвердження чинності сертифікатів шляхом надання третім особам інформації про їхній статус та відповідність вимогам Закону;
- надання доступу до сформованих сертифікатів шляхом їх розміщення на вебсайті Надавача;
-
3.3.3. Кваліфікована електронна довірча послуга формування, перевірки та підтвердження кваліфікованої електронної позначки часу, яка включає:
- формування кваліфікованої електронної позначки часу;
- передачу кваліфікованої електронної позначки часу Замовнику.
-
3.3.4. Інші послуги, які не суперечать вимогам законодавства.
-
-
3.4. Генерація та зберігання особистих ключів Замовника здійснюється у засобі кваліфікованого електронного підпису, що є апаратно-програмним пристроєм (в спеціальному захищеному модулі Порталу Дія), та на пристрої користувача Послуг в мобільному додатку Порталу Дія (Дія).
-
-
4. Обов’язки Надавача
-
4.1. Надавач зобов’язаний забезпечити:
- захист персональних даних Замовника відповідно до вимог законодавства;
- функціонування програмно-технічного комплексу, що ним використовується, та захист інформації, що в ньому обробляється, відповідно до вимог законодавства;
- належне функціонування свого вебсайту;
- впровадження, підтримання в актуальному стані та публікацію на своєму вебсайті реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів;
- можливість цілодобового доступу до реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів та до інформації про статус сертифікатів через комунікаційні мережі загального користування;
- цілодобовий прийом та перевірку заяв про скасування сертифікатів;
- скасування сертифікатів відповідно до вимог Закону;
- встановлення під час формування сертифіката належності відкритого ключа та відповідного йому особистого ключа Замовнику;
- внесення ідентифікаційних даних Замовника до відповідного сертифіката;
- інформування контролюючого органу про порушення конфіденційності та/або цілісності інформації, що впливають на надання Послуг або стосуються персональних даних Замовника, не пізніше 24 годин з моменту, коли їм стало відомо про таке порушення;
- інформування Замовника про порушення конфіденційності та/або цілісності інформації, що впливають на надання їм Послуг або стосуються його персональних даних, не пізніше двох годин з моменту, коли їм стало відомо про такі порушення;
- унеможливлення використання особистого ключа у разі його компрометації;
- постійне зберігання всіх виданих сертифікатів;
- використання під час надання Послуг виключно сертифікатів, засвідчених у центральному засвідчувальному органі;
- зберігання електронних даних наданих Замовником Надавачу з метою отримання Послуг;
- надання консультацій з питань надання Послуг Замовнику в робочий час фахівцями Надавача за допомогою засобів комунікації (телефоном, електронною поштою тощо);
- цілодобове надання інформації щодо чинності сертифікатів та кваліфікованих електронних позначок часу.
-
-
5. Права Надавача
-
5.1. Надавач має право:
- отримувати документи, необхідні для ідентифікації Замовника, ідентифікаційні дані якого міститимуться у сертифікаті;
- самостійно обирати, які саме стандарти будуть ним застосовуватися при наданні електронних довірчих послуг в межах переліку, визначеного Кабінетом Міністрів України, крім сфери спеціального зв’язку.
-
-
6. Обов’язки Замовника
-
6.1. Замовник зобов’язаний:
- забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа;
- невідкладно повідомляти Надавача про підозру або факт компрометації особистого ключа;
- надавати достовірну інформацію, необхідну для отримання Послуг;
- своєчасно надавати Надавачу інформацію про зміну ідентифікаційних даних, які містить сертифікат;
- не використовувати особистий ключ у разі його компрометації.
-
-
7. Права Замовника
-
7.1. Замовник має право на:
- оскарження у судовому порядку дій чи бездіяльності Надавача;
- відшкодування завданої йому шкоди (у разі спричинення такої діями, бездіяльністю Надавача) та захист своїх прав і законних інтересів;
- скасування свого сертифіката
-
-
8. Порядок надання Послуг
-
8.1. Порядок надання Послуг визначається Регламентом та включає:
- віддалену, без особистої присутності у Надавача, ідентифікацію та автентифікацію Замовника, якому було видано паспорт громадянина України у формі ID-картки або паспорт громадянина України для виїзду за кордон, оформлений із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру, та наявного ідентифікаційного коду, під час подання Заяви про приєднання за допомогою мобільного додатка Порталу Дія (Дія) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1137 «Питання Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та Реєстру адміністративних послуг» (зі змінами);
- віддалену, без особистої присутності у Надавача, ідентифікацію іноземця, який набув статусу е-резидента, під час подання Заяви про приєднання за допомогою інформаційної системи “Е-резидент” відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2023 № 970 «Деякі питання діяльності електронних резидентів (е-резидентів) та ведення інформаційної системи Е-резидент»;
- ідентифікацію та автентифікацію Замовника під час звернення щодо скасування сертифіката здійснюється в електронній формі за допомогою засобів електронної ідентифікації, які належать до схеми електронної ідентифікації Надавача.
- генерацію пар ключів Замовнику;
- подання Замовником запиту на формування сертифіката та оброблення запиту;
- надання сформованого сертифіката Замовнику та визнання сертифіката його власником;
- публікація сформованого сертифіката;
- скасування сертифіката.
-
8.2. Строк чинності сертифікатів становить не більше одного року. Дата та час початку та закінчення строку чинності сертифіката зазначається у сертифікаті. Після настання дати та часу закінчення строку чинності сертифіката, сертифікат вважається нечинним.
-
8.3. Обслуговування кожного сертифіката здійснюється Надавачем згідно з Регламентом протягом строку чинності сертифіката.
-
-
9. Відповідальність Сторін
-
9.1. Сторони несуть відповідальність за порушення зобов’язань за цим Договором, умов Регламенту та вимог законодавства України.
-
9.2. Замовник несе відповідальність перед третіми особами згідно із законодавством України за наслідки компрометації особистого ключа та бездіяльність або несвоєчасність скасування відповідного сертифіката.
-
9.3. Шкода, заподіяна Замовнику Надавачем, підлягає відшкодуванню відповідно до вимог статті 36 Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
-
9.2. Надавач не несе відповідальності за якість та надійність роботи комунікаційних мереж, які використовує Замовник для зв’язку з Надавачем, а також за придатність цих мереж для передачі даних; за доставку кореспонденції службою поштового зв’язку, за збої у роботі комп’ютерної техніки Замовника.
-
-
10. Терміни дії Договору та умови його припинення
-
10.1. Договір набуває чинності з моменту підписання Заяви про приєднання до цього Договору Замовником та діє протягом строку чинності сертифіката, виданого Надавачем.
-
10.2. Договір припиняє свою дію у випадках:
- скасування сертифіката Замовника у випадках, передбачених законодавством;
- за рішенням суду, що набрало чинності;
-
10.3. У разі припинення Договору всі чинні сертифікати Замовника скасовуються.
-
-
11. Порядок розв’язання спорів
-
11.1. У випадку виникнення спорів Сторони зобов’язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультацій.
-
11.2. У разі недосягнення Сторонами згоди, спори вирішуються у судовому порядку.
-
-
12. Підстави звільнення Сторін від відповідальності
-
12.1. Сторони звільняються від відповідальності за порушення зобов’язань за цим Договором, якщо таке порушення є наслідком дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) або випадку і якщо Сторона доведе існування таких обставин.
-
12.2. Під обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами) у цьому Договорі розуміються будь-які надзвичайні або невідворотні події, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору, які виникають без вини Сторін, поза їх волею або всупереч волі чи бажанню Сторін і які не можна за умови вжиття звичайних для цього заходів передбачити та не можна при всій турботливості та обачності відвернути (уникнути), включаючи (але не обмежуючись) стихійні явища природного характеру (землетруси, пожежі, бурі, нагромадження снігу або ожеледь, повені, урагани, руйнування в результаті блискавки тощо), лиха біологічного, техногенного та антропогенного походження (вибухи, пожежі, вихід з ладу машин й обладнання, масові епідемії, епізоотії, епіфітотії тощо), обставини суспільного життя (війна, загроза війни, революції, заколоти, повстання, воєнні дії, блокади, громадські хвилювання, прояви тероризму, вибухи, масові страйки та локаути, бойкоти тощо), а також видання заборонних або обмежуючих актів органів державної влади чи місцевого самоврядування, інші законні або незаконні заборонні чи обмежуючі заходи названих органів, які унеможливлюють виконання Сторонами цього Договору або тимчасово перешкоджають такому виконанню
-
12.3. Під випадком у цьому Договорі розуміються будь-які обставини, які не вважаються непереборною силою за цим Договором і які безпосередньо не обумовлені діями Сторін та не пов'язані із ними причинним зв'язком, які виникають без вини Сторін, поза їх волею або всупереч волі чи бажанню Сторін і які не можна за умови вжиття звичайних для цього заходів передбачити та не можна при всій турботливості та обачності відвернути (уникнути).
-
12.4. При виникненні обставин дії непереборної сили (форс-мажору) або випадку строк виконання зобов’язань відкладається на термін дії таких обставин.
-